Młodzież z naszej szkoły 11 lutego odwiedziła na Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony środowiska Politechniki Łódzkiej w związku z jubileuszową edycją warsztatów w LabFactor.
Wyjazd był zorganizowany w ramach projektu "Edukacja Ekologiczna w szkołach i przedszkolach w roku szkolnym 2019/2020" Młodzież z klasy 1dT i 1cLO uczestniczyła w zajęciach na Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Projekt jest współfinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Na otwierającym wydarzenie wykładzie prof. Grzegorza Wielgosińskiego, uczniowie zapoznali się z katastrofalnymi skutkami zanieczyszczenia atmosfery, a także problemami związanymi z jej ochroną. Zostało wyjaśnione uczniom – zjawisko atmosferyczne powstałe w wyniku wymieszania się mgły z dymem i spalinami. Zanieczyszczenie powietrza, jakim jest smog, powstaje wskutek przedostawania się do atmosfery szkodliwych związków chemicznych, takich jak tlenki siarki i tlenek azotu oraz substancje stałe, czyli pyły zawieszone.
Młodzi biochemicy oraz teleinformatycy mogli zmagać się z praktycznymi wyzwaniami laboratoryjnymi w zakresie m.in. technologii membranowych, nanotechnologii, technik miareczkowania oraz wiedzy z zakresu procesów podstawowych inżynierii chemicznej. Uczniowie zwiedzali nowoczesne laboratoria ,,LabFactor”, gdzie odkrywali kolejne i praktyczne zjawiska związane z atmosferą, gazami, plazmą, różnicami ciśnień, wymianą energii i szeregiem innych niezwykłych zjawisk zachodzących na granicach poszczególnych faz i stanów skupienia materii.
Opiekunowie:
Halina Olczyk
Małgorzata Gielec-Gałązka
Michał Zielonka
Na otwierającym wydarzenie wykładzie prof. Grzegorza Wielgosińskiego, uczniowie zapoznali się z katastrofalnymi skutkami zanieczyszczenia atmosfery, a także problemami związanymi z jej ochroną. Zostało wyjaśnione uczniom – zjawisko atmosferyczne powstałe w wyniku wymieszania się mgły z dymem i spalinami. Zanieczyszczenie powietrza, jakim jest smog, powstaje wskutek przedostawania się do atmosfery szkodliwych związków chemicznych, takich jak tlenki siarki i tlenek azotu oraz substancje stałe, czyli pyły zawieszone.
Młodzi biochemicy oraz teleinformatycy mogli zmagać się z praktycznymi wyzwaniami laboratoryjnymi w zakresie m.in. technologii membranowych, nanotechnologii, technik miareczkowania oraz wiedzy z zakresu procesów podstawowych inżynierii chemicznej. Uczniowie zwiedzali nowoczesne laboratoria ,,LabFactor”, gdzie odkrywali kolejne i praktyczne zjawiska związane z atmosferą, gazami, plazmą, różnicami ciśnień, wymianą energii i szeregiem innych niezwykłych zjawisk zachodzących na granicach poszczególnych faz i stanów skupienia materii.
Opiekunowie:
Halina Olczyk
Małgorzata Gielec-Gałązka
Michał Zielonka