Zespół uczennic z klasy trzeciej liceum w naszej szkole zakwalifikował się do dziesięciu finałowych zespołów w ogólnopolski konkursie Tech Minds.
Magdalena Skoczek, Kateryna Honcharuk, Wiktoria Dawidowicz i Oliwia Wojtania pod opieką Dariusz Maliszewskiego stworzyły unikalny projekt. Hasłem konkursu jest "Jak wykorzystać nowoczesne technologie do wymiany wiedzy i wzmocnienia relacji między uczniami lub studentami?" Nasz zespół chce do szkoły wprowadzić technologię Wirtualnej Rzeczywistości.
Jak mówią dziewczyny: ..."w tym roku szkolnym zaczęliśmy wykorzystywać na zajęciach stacjonarnych i zdalnych program „Fizyka” z serii Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze. Zawiera on materiały dydaktyczne wzbogacone o elementy Virtual Reality oraz Augmented Reality. Bardzo na się to spodobało, ale okazało się że nie mamy potrzebnego sprzętu więc na lekcji fizyki korzystaliśmy tylko z okularów Google Cardboard. Dla sporej liczby osób był to pierwszy kontakt z technologią VR i AR, niewielu naszych bliskich lub znajomych z niej korzystało. Podczas rozmów na platformie Meet oraz w klasie stwierdziliśmy, że chcielibyśmy korzystać z niej na innych przedmiotach, ale również filmować imprezy szkolne, tworzyć materiały o naszych hobby czy podjętych inicjatywach społecznych. Sprawdziliśmy w internecie, że są kamery i oprogramowanie którymi sami moglibyśmy tworzyć filmy VR 360 a także choć to nieco trudniejsze filmy 3D. Jeżeli zakupimy odpowiedni sprzęt to jako klasa matematyczno-informatyczna rozwiniemy nie tylko własne zainteresowania i umiejętności ale także możliwości całej naszej szkoły.:...
Jak mówią dziewczyny: ..."w tym roku szkolnym zaczęliśmy wykorzystywać na zajęciach stacjonarnych i zdalnych program „Fizyka” z serii Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze. Zawiera on materiały dydaktyczne wzbogacone o elementy Virtual Reality oraz Augmented Reality. Bardzo na się to spodobało, ale okazało się że nie mamy potrzebnego sprzętu więc na lekcji fizyki korzystaliśmy tylko z okularów Google Cardboard. Dla sporej liczby osób był to pierwszy kontakt z technologią VR i AR, niewielu naszych bliskich lub znajomych z niej korzystało. Podczas rozmów na platformie Meet oraz w klasie stwierdziliśmy, że chcielibyśmy korzystać z niej na innych przedmiotach, ale również filmować imprezy szkolne, tworzyć materiały o naszych hobby czy podjętych inicjatywach społecznych. Sprawdziliśmy w internecie, że są kamery i oprogramowanie którymi sami moglibyśmy tworzyć filmy VR 360 a także choć to nieco trudniejsze filmy 3D. Jeżeli zakupimy odpowiedni sprzęt to jako klasa matematyczno-informatyczna rozwiniemy nie tylko własne zainteresowania i umiejętności ale także możliwości całej naszej szkoły.:...